Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2010

΄΄Κοινωνική Πρωτοβουλία Τεγεατών΄΄ Για τον Καλλικρατη

Όχι σε ΄΄Καποδίστρια ΙΙ΄΄, Όχι σε ΄΄Καλλικράτη΄΄,
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση δεν έχει ανάγκη από μεγέθυνση ούτε ως προς τον πληθυσμό ούτε ως προς την έκταση των ΟΤΑ, αλλά ούτε και όσον αφορά τις εξουσίες των δημάρχων και των προέδρων των Κοινοτήτων.
Αντίθετα, η Τοπική Αυτοδιοίκηση πάσχει από έλλειψη
Οραμάτων, Πολιτικών, δημόσιου και κοινωνικού ελέγχου, Κοινωνικής Ευθύνης και Άμεσης Δημοκρατίας.

Ο Δήμος Τεγέας να παραμείνει ως έχει !


Στις αρχές του προηγούμενου μήνα η κυβέρνηση έδωσε στη δημοσιότητα το σχέδιό της για τη διοικητική μεταρρύθμιση, με την επωνυμία ΄΄Καλλικράτης΄΄, στοχεύοντας και υποσχόμενη με έναν νέο διοικητικό χάρτη της χώρας : Λιγότερο κράτος, περισσότερη αποκέντρωση και αυτοδιοίκηση, αποτελεσματικότερη λειτουργία προς όφελος του πολίτη, εξοικονόμηση χρηματοδοτικών πόρων, λιγότερη γραφειοκρατία, περισσότερη διαφάνεια, δημοκρατία και συμμετοχή του πολίτη, ισχυρότερους Δήμους.

Το ότι οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης ( ΟΤΑ ), που προέκυψαν το 1998 με το νομοθετικό πλαίσιο ΄΄Καποδίστριας Ι΄΄, είναι αναποτελεσματικοί όσον αφορά την αντιμετώπιση βασικών ζητημάτων αρμοδιότητάς τους ( π.χ. διαχείριση απορριμμάτων ), το ότι χαρακτηρίζονται από κακοδιαχείριση του δημόσιου χρήματος και χρέη, το ότι λειτουργούν με αδιαφάνεια και γραφειοκρατικά, όλα αυτά αποτελούν διαπιστώσεις ευρέως διαδεδομένες στην ελληνική κοινωνία. Πιστεύουμε ότι για την κακοδαιμονία αυτή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης δεν ευθύνεται το – υποτιθέμενο μικρό – μέγεθος των ΟΤΑ. Το ότι τα παραπάνω φαινόμενα χαρακτηρίζουν και – μάλιστα εντονότερα – τους μεγάλους Δήμους των αστικών κέντρων πείθει για του λόγου το ασφαλές. Οι 1.034 ΟΤΑ της χώρας είναι ήδη αρκετά μεγάλοι και σε πληθυσμό και σε έκταση, μετά τις αναγκαστικές συνενώσεις του ΄΄Καποδίστρια Ι΄΄ ( Αξίζει να σημειώσουμε στο σημείο αυτό ότι αρκετές άλλες χώρες της Ευρωπαїκής Ένωσης ( Ε.Ε. ) έχουν σημαντικά περισσότερους ΟΤΑ αναλογικά με τον πληθυσμό τους σε σύγκριση με την Ελλάδα [ Στην Ελλάδα οι ΟΤΑ έχουν σήμερα μέσο πληθυσμό 10.200 κατοίκους, όταν ο αντίστοιχος μέσος όρος για την Ε.Ε. είναι 5.100 κάτοικοι ανά δήμο. Στη Γαλλία ο μέσος όρος είναι 1.600 κάτοικοι, στην Αυστρία 3.400, στην Ισπανία 4.900, στη Γερμανία και την Ιταλία 7.100 κ.λπ. ] ).

Ο χωρίς αμφισβήτηση απαιτούμενος περιορισμός στη διασπάθηση και σπατάλη του δημόσιου χρήματος που διαχειρίζονται οι ΟΤΑ, μπορεί κάλλιστα να επιτευχθεί χωρίς να μεγαλώσουν ακόμη περισσότερο τα μεγέθη των δήμων. Και η αποτελεσματική λειτουργία των δήμων μπορεί να επιτυγχάνεται με διαδημοτικές συνεργασίες, εκεί όπου αυτό απαιτείται ( π.χ. διαχείριση απορριμμάτων, ύδρευση, τεχνικές και οικονομικές υπηρεσίες κ.λπ. ).

Οι συγχωνεύσεις αγροτικών ΟΤΑ στους δήμους των αστικών κέντρων θα σημάνουν ένα ακόμη άλμα αστικοποίησης και, συνακόλουθα, ερημοποίησης της υπαίθρου.
Μια πολιτική ενδυνάμωσης της υπαίθρου, αναστροφής της πληθυσμιακής αποψίλωσης και της παραγωγικής απογύμνωσής της, της ριζικής αντιμετώπισης της ερημοποίησης και της περιβαλλοντικής υποβάθμισής της, πολιτική που είναι απολύτως αναγκαία σήμερα, δεν συνάδει ούτε με τις συνενώσεις των ΟΤΑ της υπαίθρου ούτε με την προσκόλησή τους στους ΟΤΑ των αστικών κέντρων ούτε με τις τάσεις ενίσχυσης της αστυφιλίας που θέλοντας και μη προωθεί ο επιδιωκόμενος γιγαντισμός των Δήμων.

Η μεγέθυνση των ΟΤΑ και μάλιστα με υποχρεωτικές συνενώσεις δεν πρόκειται να απαλλάξει την πρωτοβάθμια Αυτοδιοίκηση της χώρας από τα σοβαρά προβλήματα που τη συνοδεύουν.
Αντίθετα, υπάρχουν μικροί ΟΤΑ, Κοινότητες των 500 - 1000 κατοίκων, που έχουν να επιδείξουν λαμπρό έργο για τον τόπο τους. Κάποιοι άνθρωποι με όραμα και μεράκι στις λίγες Κοινότητες που εναπόμειναν στη χώρα άρπαξαν την ευκαιρία που τους δόθηκε το 1998 -- έχοντας δικό τους νοικοκυριό – και έκαναν θαύματα : η Ανάβρα και η Μακρυνίτσα στη Μαγνησία, οι Καρυές στη Λακωνία, το Νυμφαίο στη Φλώρινα, το Πάπιγκο στα Ιωάννινα, ο Πάνορμος στην Τήνο και αρκετές άλλες. Κόντρα στη γενικότερη μιζέρια ευτύχησαν να κάνουν το μεράκι τους έργο και τον τόπο τους ξεχωριστό. Για πιο λόγο λοιπόν τα χωριά αυτά θα πρέπει αναγκαστικά να ενωθούν με άλλα 30 – 40 ή 50 χωριά, αντί να παραμείνουν ως έχουν και να αποτελέσουν πηγή άντλησης κατευθυντήριων συμπερασμάτων για την απαιτούμενη διοικητική μεταρρύθμιση ;
Το μικρό μέγεθος των ΟΤΑ είναι μία από τις βασικές προϋποθέσεις για την πραγμάτωση της Τοπικής Αυτο – Διοίκησης, της συμμετοχής δηλ. των δημοτών στα κοινά. Αντίθετα, η προτεινόμενη με το σχέδιο ΄΄Καλλικράτης΄΄ διοικητική μεταρρύθμιση βάζει οριστικό τέλος στη μακραίωνη παράδοση της κοινοτικής αυτοδιοίκησης που υπάρχει στον τόπο μας. Διότι η συνένωση δήμων και διαμερισμάτων, που οδηγεί σε διόγκωση του μεγέθους των νέων δήμων, αφαιρεί από τους ΟΤΑ το βασικότερο λόγο ύπαρξής τους, την αμεσότητα με τον πολίτη και το περιβάλλον της περιοχής τους.


Για όλους τους παραπάνω λόγους και χωρίς καμία διάθεση τοπικισμού, ως δημότες του Δήμου Τεγέας απαιτούμε :

Ο Δήμος Τεγέας να παραμείνει ως έχει στα σημερινά διοικητικά όριά του.

Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2010

Σχετικη αρθρογραφια-πληροφοριες

http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=06/02/2010&id=129286

http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=06/02/2010&id=129323

http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=129264

Ο Νομαρχης Αργολιδας κ Σωτηροπουλος

http://paratiritis-news.blogspot.com/2010/02/blog-post_4240.html

Κύριοι Δήμαρχοι,
Κύριοι Δημοτικοί Σύμβουλοι,

Το σχέδιο «Καλλικράτης» που δόθηκε στη δημοσιότητα για τη Διοικητική Μεταρρύθμιση, είναι ένα θολό κείμενο, συγκεχυμένων αρμοδιοτήτων, αδιευκρίνιστων οικονομικών πόρων και δεν αναφέρεται στο σπουδαιότερο τμήμα της χωρικής κατανομής των νέων Δήμων και των Περιφερειών.
Τα διάφορα Αυτοδιοικητικά επίπεδα με την ασάφεια των αρμοδιοτήτων, με την πανίσχυρη Κρατική Περιφέρεια που θα ελέγχει ουσιαστικά 2 και 3 Αιρετές Περιφέρειες, με 7 έως και 10 Νομούς η κάθε μία και με τις πολλαπλές επιτροπές και τα συλλογικά όργανα που θα πρέπει να συγκροτηθούν για να λαμβάνονται αποφάσεις, θα δημιουργήσουν ένα γραφειοκρατικό μόρφωμα που δεν θα δυνηθεί να λειτουργήσει, όπως προσδοκάμε αναπτυξιακά, στα μεγάλα γεωγραφικά διαμερίσματα.
Το επιχείρημα ότι είναι εντολή του λαού από τις τελευταίες βουλευτικές εκλογές και των αυτοδιοικητικών φορέων δεν ευσταθεί, διότι ακόμα και σήμερα κανείς δεν γνωρίζει το οριστικό κείμενο και υπάρχουν πολύπλευρες αντιδράσεις ακόμα και υψηλών κυβερνητικών στελεχών.
Εξ΄ άλλου οι όροι και οι προϋποθέσεις που ετέθησαν από την ΚΕΔΚΕ και ΕΝΑΕ για την αποδοχή του σχεδίου «Καλλικράτης», δεν φαίνεται ότι θα ικανοποιηθούν, δεδομένης της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας.
Επειδή όμως η Κυβέρνηση έδωσε αυτό το ατελές κείμενο για διαβούλευση με τους φορείς και θα ακολουθήσουν και προτάσεις για τα όρια των νέων Δήμων και Περιφερειών, επιτρέψτε μου να σας γνωστοποιήσω ορισμένες σκέψεις μου για το εγχείρημα της συγκρότησης των νέων Δήμων στο Νομό μας :
α) Οι υπάρχοντες Δήμοι και Κοινότητες του Νομού, που προήλθαν κυρίως από το σχέδιο «Καποδίστριας», θα πρέπει να διατηρηθούν. Η πρότασή μου αυτή ενισχύεται κάθε μέρα από τις απόψεις πολλών πολιτών του Νομού που δεν επιθυμούν τα τοπικά τους προβλήματα να διαχειρίζονται μακριά από το τόπο διαμονής τους και οι Δήμοι τους να εκλείψουν.
β) Υπάρχουν Δήμοι και Δημοτικά διαμερίσματα που συζητούν να ενωθούν με όμορους Δήμους, για την συγκρότηση μεγαλύτερων. Αυτοί να έχουν τη δυνατότητα να αποφασίσουν ελεύθερα με δημοψηφίσματα τι θέλουν να κάνουν. Να μείνουν ως έχουν ή όχι.
γ) Διαδημοτικές και διανομαρχιακές συνεργασίες μπορούν να προγραμματίσουν έργα μεγαλύτερης εμβέλειας, προς όφελος των περιοχών τους και θα ωφεληθούν κυρίως οι ασθενέστεροι Αυτοδιοικητικοί Οργανισμοί.
δ) Ιστορικοί Δήμοι δεν πρέπει να καταργηθούν και να χάσουν τη φυσιογνωμία τους και την ιστορία τους που έρχεται από χιλιάδες χρόνια πριν.
Μου είναι αδιανόητο ότι θα καταργηθούν Δήμοι, όπως της Επιδαύρου – Μυκηνών – Λέρνας – Τίρυνθας – Ασίνης – Ν. Κίου – Ερμιόνης. Ο Νομός είναι η αφετηρία του Ελληνισμού του Αρχαίου και του Νέου και η κάθε γωνιά έχει τη δική της ιστορία. Ποιούς ενοχλεί αυτή η ιστορία και επιθυμούν τη λησμονιά της. Εμείς οι πολίτες αυτής της περιοχής θα παραμείνουμε απαθείς;
ε) Για τις Νομαρχίες γνωρίζετε ακριβώς ότι πιστεύω στην διατήρησή τους για πολλούς λόγους, ιστορικούς, πολιτιστικούς, αναπτυξιακούς κ.λ.π.
Σήμερα επιδιώκουμε τη κατάργησή τους πριν αναπτυχθεί ο θεσμός και λειτουργήσει όπως προέβλεπε ο αρχικός Νόμος του 1994 και μάλιστα υπονομεύτηκε από την γέννησή του.
Το μοντέλο – μόρφωμα των Υπερνομαρχιών – Αιρετών Περιφερειών, όπως σχεδιάζεται, δεν πρόκειται να αποδώσει τα αναμενόμενα για την ανάπτυξη της Περιφέρειας και την εξυπηρέτηση των πολιτών.
Η θητεία των Νομαρχών πρέπει να είναι δύο τετραετίες.
στ) Ένα άτυπο, αλλά ουσιαστικό και αδιάβλητο δημοψήφισμα στο Νομό θα ήταν ο καλύτερος τρόπος για να αναλάβει ο καθένας μας τις ευθύνες του για το εγχείρημα που επιχειρείται.

Με τιμή
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ Ν. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
ΝΟΜΑΡΧΗΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ

Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2010

Σάββατο 6 Φεβρουαρίου 2010

Δημοτικες παραταξεις και συμβουλοι Κρανιδιου για τον Καλλικρατη

ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΔΗΜΟΥ ΚΡΑΝΙΔΙΟΥ

Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΝΕΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
(Το παρακάτω κείμενο θέσεων κατατέθηκε στα πρακτικά του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Κρανιδίου στα πλαίσια συζήτησης του συγκεκριμένου θέματος)

Η παράταξη μας Προοδευτική – Δημοτική κίνηση Ερμιονίδας σήκωσε το βάρος της πρώτης εφαρμογής του Καποδίστρια στον διευρυμένο Δήμο Κρανιδίου 1999-2006 για 2 συνεχείς 4ετίες . Κατά συνέπεια έχουμε πλούσια εμπειρία θετικών και αρνητικών στοιχείων που προέκυψαν κατά την εφαρμογή της Διοικητικής μεταρρύθμισης του Καποδίστρια. Έχουμε ιδίαν αντίληψη και εμπειρία από τις αντιξοότητες –τεχνικές – οικονομικές και κοινωνικές δυσκολίες , αλλά έχουμε και επίγνωση των σοβαρών πλεονεκτημάτων που προέκυψαν από τη Διοικητική μεταρρύθμιση.
Μετά από αυτήν την εμπειρία αλλά και την μακροχρόνια ενασχόληση μας με τα θέματα της τοπικής αυτοδιοίκησης και με τα κοινά πράγματα πιστεύουμε ότι ο ακρογωνιαίος λίθος της επιτυχούς εφαρμογής ενός νέου μέτρου – μιας νέας Διοικητικής μεταρρύθμισης είναι η ευρεία κοινωνική συναίνεση. Ιδιαιτέρα δε για τη νέα σχεδιαζόμενη Διοικητική μεταρρύθμιση που προτείνει για συνένωση όχι απλά κοινότητες με Δήμους αλλά Δήμους με Δήμους σε μεγαλύτερα πληθυσμιακά και γεωγραφικά μεγέθη.
Το προτεινόμενο εγχείρημα είναι μεγάλο ιδιαίτερα κάτω από τις σημερινές δυσμενείς οικονομικές και πολιτικές συνθήκες που περνάει η πατρίδα μας. Εκτιμώντας τα παραπάνω η γενική πολιτικής μας θέση για την εφαρμογή αυτής της 2ης διοικητικής μεταρρύθμισης στη χώρα μας είναι καταρχήν θετική μόνο με την προϋπόθεση της εθελουσίας συνένωσης με πλήρη και απρόσκοπτη κοινωνική συναίνεση Δήμων όχι απλά και μόνο με την έκφραση των θέσεων των Δημοτικών συμβουλίων αλλά με την διενέργεια δημοψηφισμάτων σε κάθε Δήμο ξεχωριστά αλλά και ταυτόχρονα μετά από σοβαρή και πλήρη ενημέρωση των Δημοτών κάθε Δήμου. Στα πλαίσια μιας τέτοιας διαδικασίας θα μπορούσαν να διορθωθούν και κάποια λάθη που έγιναν με το νόμο περί συνενώσεων Δήμων και Κοινοτήτων (νόμος Ι. Καποδίστρια).
Εάν όμως παρόλα αυτά η σημερινή κυβέρνηση προχωρήσει στην εφαρμογή του προτεινόμενου «σχεδίου Καλλικράτης» και μάλιστα αναγκαστικά στην περίπτωση αυτή οφείλουμε μαζί με τους γειτονικούς μας Δήμους να έλθουμε σε διάλογο και συνεργασία ώστε να μην παραμείνουμε μόνο εμείς «οι φτωχοί ή φτωχότεροι συγγενείς» της υπόλοιπης Αργολίδας.
Διότι σε αυτή την περίπτωση θα στερηθούμε των πλεονεκτημάτων κυρίως οικονομικών και ενδεχομένως και άλλων που θα προκύψουν από την έστω αναγκαστική συγκρότηση και δημιουργία Δήμων στο Νομό με μεγαλύτερη πληθυσμιακά και γεωγραφικά μεγέθη τα οποία θα αποτελούν κριτήρια μεγαλύτερων χρηματοδοτήσεων για την πραγματοποίηση κοινωφελών και αναπτυξιακών έργων.
Δεν θα είχε κανένα νόημα εάν η χωροταξική διευθέτηση του νέου «σχεδίου Καλλικράτης» πρόκειται να συντηρήσει και να διαιωνίσει τις ίδιες αναπτυξιακές και κοινωνικές ανισορροπίες που αποτελούν το κύριο περιεχόμενο της παθογένειας στην οικονομική ανάπτυξη και πρόοδο της πατρίδας μας. Προτείνουμε δηλαδή στην περίπτωση που θα προχωρήσει αυτή η διοικητική μεταρρύθμιση οι νέοι Δήμοι που θα προκύψουν να είναι ισοπληθείς και να εξασφαλίζουν σε μεγαλύτερο δυνατό βαθμό γεωγραφικές , ιστορικές, πολιτιστικές και οικονομικές ενότητες. Με την ευκαιρία αυτής της νέας διοικητικής μεταρρύθμισης επιμένουμε στην καταχώρηση του κοινωνικού και αυτοδιοικητικού ρόλου της κοινότητας. Θα πρέπει να κατοχυρωθεί θεσμικά στους νέους οργανισμούς η πρωτοβάθμια έκφραση των μελών της κάθε τοπικής κοινωνίας για τα μικρά ζητήματα που την αφορούν τόσο σε επίπεδο λήψης των αποφάσεων όσο και σε επίπεδο εφαρμογής αυτών των αποφάσεων αλλά και σε επίπεδο αυτοδιαχείρισης των υποθέσεων της. Γι’ αυτό το λόγο σημασιολογικά και όχι μόνο προτείνουμε στον νέο θεσμό την κατάργηση των όρων τοπικό διαμέρισμα, τοπικό συμβούλιο και την επαναφορά του όρου κοινότητα και κοινοτικό συμβούλιο που προσδιορίζουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την μικρότερη και πληθυσμιακή ενότητα της γεωγραφικής και πληθυσμιακής συγκρότησης της χώρας μας. Δηλαδή τα σημερινά τοπικά διαμερίσματα να μετονομαστούν σε κοινότητες όπως πριν την εφαρμογή του «νόμου Καποδίστρια» , η δε υφιστάμενοι Δήμοι πριν την εφαρμογή του «νόμου Καποδίστρια» να διατηρήσουν την ονομασία τους και το συμβούλιο τους και με αυτήν την ονομασία να αποτελούν μαζί με τις κοινότητες μέρος του ενιαίου Δήμου ο οποίος θα ονομάζεται μητροπολιτικός με νέα ονομασία προσδιοριζόμενη με κύριο κριτήριο την πρώην επαρχιακή, γεωγραφική ενότητα.
Υπενθυμίζουμε επίσης και επισυνάπτουμε την 288/2001 του Δημοτικού μας Συμβουλίου σε εφαρμογή του άρθρου 12 του Ν 2946/2001 για τις Συμπολιτείες Δήμων, νόμος ο οποίος τελικά δεν έτυχε εφαρμογής και υλοποίησης..Το πνεύμα και το περιεχόμενο μιας τέτοιας ρύθμισης θα μας εύρισκε σύμφωνους
Τέλος καταθέτουμε τον έντονο προβληματισμό μας σχετικά με το αν θα είναι σκόπιμη και ωφέλιμη για την πατρίδα μας σε αυτήν την συγκριμένη τραγική συγκυρία που προσλαμβάνει χαρακτήρα εθνικής κρίσης η εφαρμογή τέτοιας έκτασης διοικητικής μεταρρύθμισης.

Οι Υπογράφοντες


ΚΑΜΙΖΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
τ. Δήμαρχος Κρανιδίου


ΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ

ΦΛΩΡΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ
ΤΣΑΜΑΔΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΜΙΖΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΛΑΜΠΡΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ
ΜΠΑΖΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Η τοποθετηση του Δημοτικου συμβουλου κ Ιωαννη Μαργετα για τον Καλλικράτη
Φεβρουαρίου 4, 2010 in Ανεξάρτητη Αυτοδιοικηση | Γράψτε ένα σχόλιο (Edit)

Ζητησα σκαναρησα και σηκωνω την γραπτη τοποθετηση του ΔΣ κ Μαργετα στο Δημοτικο συμβουλιο που συζητησε το σχεδιο Καλλικρατης στις 3 Φεβρουαριου 2010

Χειρογραφα μια ιδιοχειρη συμπληρωση του συντακτη η λεξη που λειπει στο τελος ειναι ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ.

Φυσικα οποιαδηποτε αλλη γραπτη τοποθετηση ευπροσδεκτη για δημοσιευση.

Επαναλαμβανω τα κειμενα αυτα θα επρεπε να αναρτωνται στην ιστοσελιδα του Δημου Κρανιδιου. Και πολυ περισσοτερο η γραπτη τοποθετηση 6 σημειων του κ Δημαρχου που διαβασε αντ αυτου ο κ Κοντοβρακης.

Ειναι αυτη και μια βασικη παραμετρος του Καλλικρατη εξ αλλου. Η ηλεκτρονικη δημοκρατια.παραμετρος που θα πρεπει να ειναι σε πληρη ισχυ σε λιγους μηνες.





H τοποθετηση της δημοτικης συμβουλου.κ Αλεβιζου για τον Καλλικρατη
Φεβρουαρίου 5, 2010 in Ανεξάρτητη Αυτοδιοικηση (Edit)

Ζητησα ελαβα και αναρτω την γραπτη τοποθετηση για τον Καλλικρατη της κ Αλεβιζου Δημοτικης συμβουλου του Δημου Κρανιδιου στην συνεδριαση της 3ης Φεβρουριου 2010.

Υπενθυμιζω ειμαι ετοιμος να σηκωσω τοποθετησεις για τον Καλλικρατη οποιων θελουν σε μια προσπαθεια να ανοιξουμε τον διαλογο μεσα στην κοινωνια για την διοικητικη μεταρυθμιση.

Ο Δημος μας ειναι απο τους πρωτους στην Ελλαδα που εχει ξεκινησει με διαφορους τροπους μια δημοσια συζητηση με τοποθετησεις δημοτικων παραταξεων και δημοτικων συμβουλων (οσων δηλαδη θα επρεπε κατ αρχην να τοποθετηθουν σαν γνωριζοντες καλα το θεμα ) ας ελπισουμε πως θα μπουν στην συζητηση και τα πολιτικα κομματα αλλα και οι μεμονωμενοι πολιτες .

Μεσα απο αυτη τη συζητηση γνωριζουμε καλυτερα τις αδυναμιες της σημερινης καταστασης και συμμετεχουμε ενεργα στον προβληματισμο για το αυριο.

Παρακαλω διαβαστε με προσοχη καποιες φορες σε αυτο που φαινεται αποχρωση στη διαφορα κρυβεται μια διαφορετικη θεση με μεγαλη σημασια .

Η τοποθετηση της κ Αλεβιζου λοιπον.

Κύριοι σύμβουλοι,

Για την οικονομία του χρόνου ,σας δηλώνω ότι θα αναφερθώ στα μέρη εκείνα του κειμένου προς διαβούλευση που αφορούν τον αποκαλούμενο μέχρι σήμερα α΄βαθμό αυτοδιοίκησης και αναφέρονται στην δομική και λειτουργική επαναθεμελίωση των δήμων.

Βασική προϋπόθεση για την υλοποίηση της προτεινόμενης διοικητικής μεταρρύθμισης είναι η συγκεκριμενοποίηση των αρμοδιοτήτων και εξασφάλιση των οικονομικών πόρων, όπως ακριβώς αναφέρεται και στο ψήφισμα της ΚΕΔΚΕ .

Αξιολόγηση της υπάρχουσας κατάστασης.

Σίγουρα η σημερινή κατάσταση, δεν ήταν η προσδοκώμενη όταν σχεδιαζόταν η διοικητική μεταρρύθμιση Καποδίστριας το 1997, τόσο οικονομικά όσο και διοικητικά. Εκτιμώ όμως, ότι πολλοί δήμοι εκμεταλλεύθηκαν τις ευκαιρίες συμπεριλαμβανομένου και του δικού μας και βρίσκονται σε καλύτερη θέση από το παρελθόν.

Τα προβλήματα που ακόμη χρονίζουν και ίσως έχουν διογκωθεί εστιάζονται στην εκπροσώπηση , λειτουργία και διεκδίκηση των πρώην κοινοτήτων και νυν τοπικών διαμερισμάτων.

Αυτή η αποτυχία του «Καποδίστρια» πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψιν και η επιτυχία του Καλλικράτη να στηριχθεί κατά πολύ στην αναβάθμιση και ενδυνάμωση αυτού του κυττάρου της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Επαναθεμελίωση των δήμων.

Συμφωνώ με την πρόταση του ισχυρότερου δήμου που θα προκύψει από τις συγχωνεύσεις και με τα κριτήρια που αυτοί χωροθετούνται. Είναι από όλους μας αναμενόμενο ότι ο « καλλικράτιος» δήμος που θα προκύψει, θα είναι μετά από συνένωση με τον όμορο δήμο της Ερμιόνης. Προσωπικά θεωρώ τόσο την Ερμιόνη όσο το Ηλιόκαστρο και την Θερμησία το ίδιο με το Κρανίδι και τα σημερινά τοπικά διαμερίσματα. Οι προσωπικοί και οικονομικοί δεσμοί καθώς και η κουλτούρα των ανθρώπων των δύο δήμων έχουν σφυρηλατηθεί χρόνια και είναι πλέον άρρηκτοι. Η πορεία των μικρών αυτών κοινωνιών με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κάθε μιας, έχει κοινή κατεύθυνση και στόχους. Αυτό που ακούγεται ότι θα πάμε κάτω από το Κρανίδι ,το θεωρώ λάθος διότι σε πολλά πράγματα ο όμορος δήμος προηγείται ημών, σε άλλα εμείς και ζητούμενο είναι να αλληλοβοηθηθούμε και όχι να αντιπαλέψουμε.

Πιστεύω δε ότι η συγχώνευση, η λειτουργία, και η αντιμετώπιση των προβλημάτων θα γίνει ευκολότερα από ότι το 1998, και με σαφώς καλύτερα και ταχύτερα αποτελέσματα.

Με δεδομένο όμως ότι ο αριθμός των δήμων δεν ξεπερνά τους 370 και με την πρόβλεψη να υπάρχει ένας δήμος για κάθε νησί (εκτός εξαιρέσεων), σε συνάρτηση δε με το δημογραφικό, η Αργολίδα θα περιοριστεί σε 3 δήμους.

Σε αυτή την περίπτωση, αν η πολιτεία θέλει πραγματικά να δράσει αποτελεσματικά και να μην συρθεί για μια ακόμη φορά από μικροκομματικές βλέψεις και συμφέροντα, οφείλει να οριοθετήσει τον νέο δήμο από την Βουρλιά μέχρι τα όρια Επιδαύρου-Τροιζηνίας, συμπεριλαμβανομένων και του Κολιακίου και Τραχειάς, τα οποία αποτελούν την πύλη προς Ερμιονίδα και μέχρι πρότινος και Τροιζηνία και η οικονομία τους συμπλέει με την πορεία αυτών.

Μια ματιά στον χάρτη δείχνει την σχετικά ισόρροπη διαίρεση του νομού ως προς την έκταση αλλά και τον πληθυσμό (23.000 κάτοικοι) και αποφεύγει τον σκόπελο της δημιουργίας δήμων διαφορετικής κατηγορίας και ταχυτήτων. Επίσης αναπτυξιακά ,δημογραφικά, πολιτιστικά και πολιτισμικά το γεωγραφικό αυτό κομμάτι αυτό έχει κοινή κατεύθυνση. Ας μην παραβλέπουμε ότι η εκκλησιαστική διαίρεση η οποία σαφώς θα υπαγορεύθηκε από λογική και αυτή, έχει ακριβώς αυτά τα όρια.

Επίσης η υλοποίηση αυτής της πρότασης αναβαθμίζει την Ερμιονίδα και της αφαιρεί τον ρόλο του μέχρι τώρα «φτωχού» και απόμακρου συγγενή της περιφέρειας.

Συμφωνώ απολύτως με την μείωση των Ν.Π.Δ.Δ και Ι.Δ.,καθώς επίσης με τις νέες αρμοδιότητες των δήμων καθώς και με τις δυνατότητες και υπηρεσίες στην εξυπηρέτηση του πολίτη, με έμφαση στην ηλεκτρονική δημοτική διακυβέρνηση.

Η υποχρεωτική ανάρτηση στο διαδίκτυο όλων των πράξεων και αποφάσεων των οργάνων ΟΤΑ, όσο απλή και αν είναι στην εφαρμογή της, πιστεύω ότι είναι από τα ριζοσπαστικότερα μέτρα του κειμένου, όχι μόνο για την διαφάνεια αλλά για το ότι θα φέρει κοντά στην πρακτική της λειτουργίας του δήμου τους δημότες, περισσότερο δε τους νέους, που έχουν μεγάλη σχέση με το διαδίκτυο μεν, αλλά δεν απολαμβάνουμε την εκτίμησή τους και δεν έχουμε την βοήθειά τους συμμετοχή τους στα δημοτικά δρώμενα, γιατί πρώτα δεν έχουμε την εμπιστοσύνη τους επειδή δεν γνωρίζουν και περισσεύει η αμφισβήτησή τους για μας.

Θεωρώ θετικά αυτά που αναφέρονται στο σύστημα δημοτικής διακυβέρνησης.

Σχετικά με το εκλογικό σύστημα.

Με ικανοποίηση άκουσα στο συνέδριο της ΚΕΔΚΕ την πρόταση του προέδρου της Ν.Δ. για δύο ψηφοδέλτια , ένα για την ανάδειξη δημάρχου και ένα για δημοτικούς συμβούλους , κάτι το οποίο εδώ και καιρό πιστεύω ότι θα δώσει άλλη διάσταση στην τοπική αυτοδιοίκηση ,την πραγματικά ανεξάρτητη και δημοκρατική αυτοδιοίκηση.Το μέτρο αυτό θα εκμηδενίσει οποιαδήποτε προεκλογική συναλλαγή, αλλά και θα μας απαλλάξει από τις παθογένειες της σημερινής διακυβέρνησης.

Οι τυχόν ενστάσεις περί αδυναμίας υλοποίησης έργου λόγω της πολυφωνίας και πολυγνωμίας του δημοτικού συμβουλίου, καταρρίπτονται από το ότι κανείς δημοτικός σύμβουλος ,ο οποίος έχει εκλεγεί χάρη στην αναγνώριση και εκτίμηση των συνδημοτών του, θα μειοψηφήσει σε πρόταση θετική που στηρίζεται σε πραγματικά δεδομένα και επιχειρήματα τα οποία στερούνται μεροληψιών και προχειροτήτων.

Τα περί αυτοπρότασης υποψηφίου στα τοπικά συμβούλια είναι θετικά αλλά να μην περιορίζεται εκεί.

Επίσης θεωρώ λάθος το μονοπρόσωπο τοπικό συμβούλιο. Είναι υποβάθμιση της λειτουργίας του λόγω του ότι δεν είναι δυνατόν να διαβουλεύεται και να αποφασίζει κάποιος μόνος του.

Οι έδρες στο δημοτικό συμβούλιο πρέπει να κατανέμονται σε αναλογία με τον πληθυσμό του κάθε τοπικού διαμερίσματος έτσι ώστε να υπάρχει καθολική και ισόρροπη αντιπροσώπευση.

Επίσης οι δημοτικοί σύμβουλοι να εκλέγονται είτε από το σύνολο των δημοτών του δήμου ή από τους δημότες του τοπικού διαμερίσματος. Το να αντιστοιχούν οι υποψηφιότητες των δημοτικών συμβούλων σε πρώην δήμο είναι προς την λάθος κατεύθυνση και κρατά διαχωριστικές γραμμές.

Τελειώνοντας, εύχομαι για την ταχύτερη εφαρμογή του προγράμματος Καλλικράτης, να τελειώνουν τα λόγια και οι διαβουλεύσεις και να μπούμε στην πράξη,

Είμαι αισιόδοξη για την πορεία του, και καταθέτοντας την μέχρι τώρα μικρή εμπειρία μου στην τοπική αυτοδιοίκηση εκτιμώ ότι το πρόβλημα δεν το έχουν οι νόμοι, αλλά οι άνθρωποι και οι πρακτικές διακυβέρνησης τις οποίες εφαρμόζουν, γιαυτό άλλωστε διαπιστώνουμε αυτές τις τεράστιες διαφορές και ανισότητες στην ταχύτητα ανάπτυξης ανάμεσα στους δήμους της ελληνικής επικράτειας.

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΑΛΕΒΙΖΟΥ

Σχετικοι προβληματισμοι απο τον χωρο της αυτοδιοίκησης Πανελλαδικα.

http://www.goodnet.gr/index.php?id=13,32719,0,0,1,0

http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=129107

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11424&subid=2&pubid=10006879

http://www2.rizospastis.gr/story.do?id=5489685&publDate=5/2/2010

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11374&subid=2&pubid=9964829